Kas manam grāmatplauktam vēderā

Kā Marii izteicās savā videoblogā– katrs kārtīgs lasītājs aizejot viesos izpēta saimnieka grāmatu plaukta saturu. Taču ne mazāku gandarījumu grāmatu lasītājam dod sava grāmatu plaukt kārtošana – apmīļot savu kolekciju, pašķirstīt sen piemirstas grāmatas, utt.

Neesmu pārāk liels ķēžu akciju fans, bet šī akcija man tīri labi iet pie sirds, jo tā teikt – ir “po ģelu”. Un tā kā Asmo laipni man ierosināja piedalīties, tad nācās ķerties pie sava plaukta pārkārtošanas, lai atgūtu tajā jelkādu loģiku. Lūk rezultāts:

IMG_20150322_005044

Un tagad īsi pa plauktiem:

1

vienā pusē klasika divās rindās, ko lēnā garā apgūstu, un otrā jaunības aizraušanās – žanrs, kurā lodes spindz gar ausīm, viss notiek pāri spēkiem un bez saprātīgām izredzēm, tomēr beidzas labi. Žanra izcilnieks Morels dikti patikās.

2

Vienā pusē latviešu mēlē izdota fantastika, otrā – mūsdienu fantāzijas žanra izcilnieki angļu mēlē Aberkrombijs un Rotfuss.

2b

Aizmugurējā rinda – agrāk ļoti patika Heilijs, visu sapirku un lielāko daļu arī izlasīju. Otrajā pusē – šis tas no latviešu literatūras.

3

Trešais plaukts – visi mani modernās fantāzijas mīluļi – Lorenss, Polanskis, Benets, un šis tas cits. Viss skaists, spīdīgs un garšīgs🙂

Otrajā rindā visādas mafijas grāmatas un krimiķi, no kuriem lielāko daļu esmu lasījis, bet, kā nākas secināt, maz ko atceros, tos nemaz nefočēju. Ir gan “Kristēvs”, gan “Da vinči kods”🙂

4

Nākamā rinda. Labajā pusē mani agrīnie ceļojumi angļu valodā izdotajā fantāzijā, pirms goodreads bija diezgan uz dullo jādarbojas. Otrajā pusē – gandrīz viss latviski izdotas Kings un Kūncs. Kūncs agrāk bija tāds kā otrā ešalona Kings, bet uz vecumu galīgi sabojājies.

Aizmugurē arī nekā atrādīšanas vērta. Tie paši krimiķi un Grišami.

5

Šeit arī diezgan daudz pirms goodreads ēras fantāzijas angļu mēlē. Otrajā pusē – pirms lasīt angliski, es fantāziju lasīju krieviski, tai skaitā arī Troņu spēles.

5-2

Aizmugurējā rinda – speciāli Intam un dažiem citiem entuziastiem – pāris gadus biju diezgan aizrāvies ar komiksu (jeb kā tos moderni sauc – grafisko noveļu) lasīšanu. Šis tas no žanra klasikas + daudz Betmena. Ļoti dārgs hobijs, tāpēc ar to esmu stipri piebremzējis.

6

Apakšējā plauktā viss Lukjaņenko – mūsdienu krievu fantasy rakstnieks, kas man tīri labi iet pie sirds, uz vecumu gan pamatīgi ieskābis. Otrajā pusē – Žeļeznija Ambēras hronikas – pirmā pieaugušo fantāzijas sērija, kas riktīgi norāvu jumtu, pa naktīm rāvu cauri  un pa dienām lekcijās gulēju. Vismaz pirmo Ambēras (Korvina) ciklu ieteiktu izlasīt katram fantastikas cienītājam.

12

Šī ir lielākā daļa no grāmatām manā jaunajā grāmatu skapī, kurš nav pietiekami pilns, lai to fočētu.

Viss Geimens, daudz Īrvinga un Rušdi, Ziedonis un vēl šis tas no mūsdienu literatūras nopietnā gala.

Tas tad arī būtu viss. Patīkamu pētīšanu🙂

14 komentāri

Filed under Uncategorized

14 responses to “Kas manam grāmatplauktam vēderā

  1. Pirmais, gribu uzslavēt tevi par grāmatskapja durvīm. Manā gadījumā, gan tas skapis tiktu piebāzts ar lego, tiem jau ar putekļi krīt virsū😉

    Grāmatu plaukta saturs ir tik apbrīnojami tuvs manai gaumei, ka nedaudz tevi apskaužu. Man lielākā daļa no fantasy grāmatām ir tikai elektroniski un Kindlē. Taču redzot tavas grāmatas nedaudz sāku pārdomāt savu lēmumu, turpmāk papīra versijā pirkt tikai populārzinātniskās grāmatas.

    Par komiksiem piekrītu, man sāk šķist, ka nekādi ienākumi nespēj kompensēt komiksiem nepieciešamo naudu. Ekstraordināro džentelmeņu līgu gan labprāt aizlienētu izlasīt. Pretī varu piedāvāt Planetary Omnibusu. Nezinu gan vai tev patiks (bet beigās ir Betmens🙂 ).

    Amberas hronikas es arī pirmo reizi lasīju krieviski no tās pašas sērijas grāmatas. Arī nonesa jumtu, tāpat kā vēlāk Sanktuārija stāsti. Vispār jau Amberas hronikas ir obligāta fantāzijas cienītāja lasāmviela. Saimonu Grīnu es ar esmu daudz lasījis krieviski pērnā gadsimta beigās, bet neko daudz vairs neatceros.

    Nemirstīgais ir patiesi viens varens stāstu krājums, man bērnībā dikti patika. Strugacku “Pikniks ceļa malā” arī ir obligāta zinātniskās fantastikas cienītāja lasāmviela. Lema stāsti no tava plaukta, gan man bērnu dienā nepārāk, šķita tādas tehnogēnas pasakas. Varbūt būs jāpārlasa.

    • Tu mani nedaudz apskaud par manu labo gaumi, kura ir ļoti tuva tavai? Paldies, abpusēji. Gaumju saskaņu jau konstatēju sākot lasīt tavu blogu un tamdēļ arī sāku tev ieteikt šo to palasīties no saviem mīluļiem.
      Kas tie par Sanktuārija stāsiem?
      Saimons Grīns pērnā gadsimta beigās bija daudz labāks nekā tas, kas manā plauktā sakrājies. Arī Grīns gluži kā Kūncs ir galīgi nopūties.
      Ja Planetary ir Betmens, tad jāņem bez variantiem.

      • Varbūt es vienkārši apskaužu arī pats sevi par savu labo gaumi😀

        Sanktuārijs ir Zagļu pilsēta. Tas tāds projekts kurā no 1979. gada dažādi autori raksta stāstus par kādu konkrētu pilsētu. Visu to pasākumu vadīja Asprins, stāstu kvalitāte variē, taču pasaule ir interesanta un savdabīga. Te var vairāk palasīties http://en.wikipedia.org/wiki/Thieves%27_World .

        Grīnu es lasīju tos stāstus, kur divi detektīvi vīrs un sieva risināja dažādas problēmas.

        Betmens gan šajā 860 lapaspušu krājumā parādās uz septiņsimto beigām. Laikā, kad vecajiem varoņiem ir pienācis laiks pazust un jādod vieta jaunajiem cilvēces varoņiem.

  2. Smuks grāmatskapis! Kur tādu pirki?
    Lukjaņenko tiešām ir ieskābis, kopš viņš kļuvis par agresīvu putinistu, galīgi izsvītrots no maniem sarakstiem.

  3. Patiešām jauks grāmatu skapis. Turklāt iekšā daudz kas no maniem krājumiem – protams, Ērvings, Rušdi, Kings, Kūncs, Geimens, Vēja suņa romāni. Nu vienīgi man krājumos nav tik daudz fantāzijas grāmatu angļu valodā un komiksi arī tikai trīs.🙂

    • Nē nē, manā skapī ir tikai mani krājumi🙂
      Paldies par komplimentu. Bija sajūta, ka tev varētu patikt.
      Man fantāzijas kaudze kompensē non-fiction un zinātniskās literatūras iztrūkumu. Līdz tam vēl neesmu izaudzis.

  4. Bet es apskaužu un nesaprotu cilvēkus, kam grāmatu skapī vēl ir vieta. Un līdz Amberai es tā arī nekad neesmu tikusi, kauns, ak, pensijā…

  5. Superīgs skapis! Nedo dies man kādreiz nokļūt ciemos pie Tava vai Inta skapja😀 Vispār, papētot blogeru plauktus, nagi niez šo to no savējām grāmatām izlidināt, lai vietā iepirktu citas.

  6. Vai var gadīties, ka vēl šodien cien. grāmatskapja īpašniekam un autoram ir saglabājusies interese par spriedzes un detektīvromāniem (Morels/Kūncs/Fainders, u.c. kompānija)? Apgāds Kontinents paplašina recenzentu loku, šajā sakarā uzrunājot blogerus.
    Tuvākā laikā iznāks D.Morela romāna “Slepkavība kā smalkā māksla” tāds kā turpinājums, galv. varoņa gaitu tālāks apraksts nākamajā grāmatā. Būs interesanti.
    Šā brīža aktualitāte – Pītera Svonsona šaušalu gabals “Līdz nāve mūs šķirs”, un citi… citi autori, daudz skaistu grāmatu. Vairāk lasīt šeit: https://kontinentablogs.wordpress.com/
    Gaidīsim jūsu atbildi.

Komentēt

